Pereiti į pagrindinį turinį

Radinys – pakeliui į Lietuvos jūrų muziejų

2014-11-14 12:16

Prireikė daugiau nei 7 valandų, kol bangų išplukdytas senovinio laivo liekanas Melnragės paplūdimyje pavyko sukrauti į traktorių ir nugabenti į vieną uosto įmonę – tarpinę stotelę pakeliui į Lietuvos jūrų muziejų.

Prireikė daugiau nei 7 valandų, kol bangų išplukdytas senovinio laivo liekanas Melnragės paplūdimyje pavyko sukrauti į traktorių ir nugabenti į vieną uosto įmonę – tarpinę stotelę pakeliui į Lietuvos jūrų muziejų.

Šios savaitės pradžioje Melnragės pliaže jūra išmetė įspūdingą nuskendusio senovinio burlaivio fragmentą. Laivo liekanų ilgis siekia 8, o plotis – 7 metrus.

Pasak muziejininkų, toks laivo konstrukcijos gabalas retai pasirodo krante. Veikiausiai, didžioji laivo dalis ilgai išbuvo ne vandenyje, o smėlyje, todėl gerai išsilaikė, nes kitaip korpusą būtų sutrupinusios bangos.

"Tai – puikus eksponatas, iš kurio galima lengvai susidaryti įspūdį, koks buvo laivo tūris ir tipas. Dabar spręsime didelį galvosūkį, kaip jį eksponuoti", – teigė Lietuvos jūrų muziejaus istorikas Dainius Elertas.

Istorinę vertybę apžiūrėję specialistai neabejojo, kad tokio įstabaus radinio nevalia palikti natūraliam suirimui. Todėl vakar pasitelkę darbininkus su traktoriumi ir kranu 7 valandas triūsė, kol laivo liekanas pakrovė ir išvežė iš paplūdimio.

"Užtrukome, nes radinio svoris yra didelis. Labai sunku jį buvo ištraukti iš vandens ir užkelti ant priekabos. Bet žingsnis po žingsnio judame į priekį", – pasakojo
Klaipėdos universiteto archeologas Klaidas Perminas.

Apsispręsta laikinai laivo liekanas nugabenti į KLASCO teritoriją, iš kurios laivas bus užkeltas ant baržos denio ir nuplukdytas į muziejaus teritoriją.

"Jokių užrašų ant lentų nematyti, tik – vaterlinija. Ji patvirtina, kad objektas turėtų būti XIX a. antros pusės krovininis laivas, kuris dalyvavo medienos prekyboje. Nuo 1854 m. Anglijos parlamentas išleido "Prekybinės laivybos aktą", kuriuo buvo nurodoma laivų savininkams žymėti vaterlinijas", – teigė K.Perminas.

Esą tuo laiku Klaipėdos uosto prekyba su Anglija buvo pačiame žydėjime. Spėjama, kad laivas savo gyvavimą baigė ties uosto vartais, kai nesėkmingai mėgino pro juos praplaukti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

370 žurnalas

Daugiau naujienų